Selecteer een zoekfilter
Zoek in titel
Zoek in inhoud

Voor iedere dag

03 juli | Bijbels Dagboek Voor Iedere Dag

Kust de Zoon, opdat Hij niet toorne en gij op de weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar eer weinig zou ontbranden. Welgelukzalig zijn allen die op Hem betrouwen. Psalm 2:12 Verder lezen: Psalm 1

Wie op Hem vertrouwen zijn gezegend. Ik zou ten eerste willen opmerken dat ze werkelijk gezegend zijn. Het is geen inbeelding, geen denkbeeldige zegen. Het is een werkelijk gezegend zijn dat degenen bezitten die op God vertrouwen, een gezegend zijn dat de toets van weloverwogen kritiek kan doorstaan, de toets van het leven en de beproeving van de dood. Het is een gezegend zijn dat we niet te groot kunnen inschatten, want niets ervan Is een droom, maar het is alles werkelijkheid. Nogmaals, zij die op Hem vertrouwen zijn niet alleen werkelijk gezegend, maar ze zijn vaak bewust gezegend. Ze weten wat het is om gezegend te zijn in hun problemen, want ze worden in hun beproevingen vertroost, en ze zijn gezegend in hun blijdschap, want hun blijdschap is geheiligd. Ze zijn gezegend en ze weten het, ze zingen erover en ze verheugen zich erin. Het is hun blijdschap te weten dat Gods zegen niet alleen in woorden tot hen komt, maar ook daadwerkelijk. Het zijn gezegende mannen en gezegende vrouwen. ‘Ze willen hun gezegende staat niet veranderen voor alles wat de wereld goed en groots noemt.’ Verder zijn ze niet alleen werkelijk gezegend en bewust gezegend, maar ze zijn ook meer en meer gezegend. Hun gezegend zijn groeit. Ze gaan niet bergafwaarts, zoals de goddeloze mensen doen, van een blijde hoop naar zwarte wanhoop. Ze verzwakken niet in hun vreugde, maar de rivier wordt dieper als ze erdoor waden. Ze zijn gezegend als de eerste straal van hemels licht hun netvlies raakt. Ze zijn gezegend als hun ogen nog verder geopend worden om meer te zien van de liefde van Christus. Ze zijn meer gezegend naarmate hun ervaring breder en hun kennis dieper wordt en hun liefde toeneemt. Ze zijn gezegend in het uur van de dood, en wat nog het beste is: hun gezegend zijn vermeerdert tot eeuwige zegen, de volmaaktheid van de heiligen aan de rechterhand van God. ‘Welgelukzalig zijn allen die op Hem betrouwen.’

Ter overdenking

Hoe vaak neem jij de tijd om jouw zegeningen in Christus te tellen?

Preek nr. 260

Dag gemist? Bekijk hier het hele dagboek.

Welkom Terug!

Log hieronder in op uw account

Maak een nieuw account!

Vul de onderstaande formulieren in om te registreren op Het Spurgeon Archief

Haal uw wachtwoord op

Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.