Selecteer een zoekfilter
Zoek in titel
Zoek in inhoud

Bank des geloofs

03 juli Bijbels Dagboek Bank Des Geloofs

Hij zal ons geleiden tot den dood toe. Psalm 48:14

We hebben een gids nodig. Soms zouden we alles wat we hebben willen geven, als ons maar precies verteld werd wat we moeten doen, en waarheen we moeten gaan. We zijn bereid om goed te doen, maar we weten niet welke van de twee wegen we moeten volgen. Oh, hadden we maar een gids! De HEERE, onze God, stelt Zich voor om ons als gids te dienen. Hij kent de weg en Hij zal ons er over leiden tot we onze reis in vrede zullen beëindigen. We verlangen geen andere leidingen. Laten we ons onder Zijn leiding stellen, dan zullen we onze weg nooit missen. Laten wij Hem tot onze God aannemen, en wij zullen Hem als onze gids vinden. Als we Zijn wet volgen, zullen we de juiste weg van het leven niet missen, mits we eerst leren om op Hem te steunen in elke stap die we nemen. Ons troost is dat, Hij onze God is voor eeuwig en altijd, Hij zal nooit ophouden om onze gids te zijn. ‘Tot de dood zal Hij ons leiden, en dan zullen we eeuwig bij Hem wonen en we zullen nooit meer onderweg hoeven te zijn. Deze belofte van goddelijke leiding houdt een levenslange veiligheid in: onmiddellijke verlossing, begeleiding tot ons laatste uur, en dan de eindeloze heerlijkheid. Zou iedereen dit niet in zijn jeugd moeten zoeken, en er zich op middelbare leeftijd in moeten verheugen, en er op rusten in de ouderdom? Laten we op deze dag Zijn leiding zoeken nog voordat we de deur uitgaan.

Dag gemist? Bekijk hier hele Dagboek.

Welkom Terug!

Log hieronder in op uw account

Maak een nieuw account!

Vul de onderstaande formulieren in om te registreren op Het Spurgeon Archief

Haal uw wachtwoord op

Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.