Selecteer een zoekfilter
Zoek in titel
Zoek in inhoud

Nabij de zon

02 juli | Bijbels Dagboek Nabij De Zon

En al wat gij zult begeren in het gebed, gelovende, zult gij ontvangen. Mattheüs 21:22

Als het hart er niet bij betrokken is, is bidden tevergeefs, en als u niet van ganser harte bidt, zal het gebed geen kracht hebben. Als u met weinig verlangen bidt, vraagt u God uw gebed af te wijzen. Als u bidt en uw gedachten dwalen af naar duizend en een dingen, stellen uw verlangens weinig voor en zullen uw smeekbeden weinig uitwerken. Om iets te kunnen uitrichten, moet het gebed vurig zijn; het moet vurig zijn om verhoord te worden. Als uw gebeden niet verhoord worden en u dat geen verdriet doet, en als ze wel verhoord worden en u er niet uitermate dankbaar voor bent, dan kunt u erop rekenen dat u lang zult moeten wachten voor de poort der genade voordat die voor u zal opengaan. ‘Van die tijd af wordt het Koninkrijk Gods verkondigd, en een ieder doet geweld op hetzelve’ (Luk. 16:16). Aandrang is onmisbaar: de Heere laat ons dit in tal van gelijkenissen zien. Zomaar wat bidden werkt niet; hart en ziel moeten er volkomen bij betrokken zijn, want een slaperig gebed kan niet tot de hemel doordringen. We moeten God prijzen met ons gehele hart en zo moeten we ook bidden. Zoals een dubbelhartig mens niet kan verwachten iets van de Heere te ontvangen, zo zal ook een halfslachtig mens niets ontvangen. Blijf vurig van hart als u zich tot de troon der genade richt.

Dag gemist? Bekijk hier het hele Dagboek.

Welkom Terug!

Log hieronder in op uw account

Maak een nieuw account!

Vul de onderstaande formulieren in om te registreren op Het Spurgeon Archief

Haal uw wachtwoord op

Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.