Selecteer een zoekfilter
Zoek in titel
Zoek in inhoud

Voor iedere morgen

02 juli | Bijbels Dagboek Voor Iedere Morgen

Bijbels Dagboek, C.H. Spurgeon

 “Voor Iedere Morgen”

Want ons hart is in Hem verblijd, omdat wij op Zijn heilige Naam vertrouwen. Psalm 33:21

Wat is het geweldig dat Christenen altijd redenen hebben om zich te verblijden, ook als zij zich in de meest verdrietige omstandigheden bevinden. Hoewel zij door pijn en zorgen omringd worden, zingen zij toch. En net zoals het met sommige vogels is, zingen zij het best als zij in hun kooi zitten. De golven mogen dan wel over hen heen spoelen, hun ziel komt al snel weer boven en ziet het licht van Gods gezicht weer. Zij hebben een levenskracht die hun hoofd boven water houdt en hen midden in de storm laat zingen: ‘God is nochtans met mij!’ Aan wie zullen we hier de eer voor geven? Aan Jezus, aan Hem alleen! Het is niet vanzelfsprekend dat verdriet troost met zich meebrengt, maar de aanwezigheid van God in de vurige oven zorgt voor een hart vol blijdschap. Hier is een gelovige ziek, maar Jezus bezoekt hem en maakt zijn bed op. Daar is een gelovige stervend, en de koude wateren van de doodsjordaan staan tot aan zijn lippen; maar Jezus slaat Zijn armen om hem heen en roept: ‘Wees niet bang, gezegende! Sterven betekent gelukkig worden; de wateren van de dood hebben hun belangrijkste bron in de hemel; zij zijn niet bitter, maar zoet als honing, want zij komen vanuit de troon van God.’ Als zijn hart en zijn vlees hem in de steek laten, ruist dezelfde stem in het oor van de gelovige: ‘Wees niet bang, Ik ben met je. Ik ben jouw God!’ En als de gelovige dicht bij de grenzen van het onbekende land komt, en bijna bang wordt om het gebied van de schaduwen in te gaan, zegt Jezus: ‘Wees niet bang, want het is het welbehagen van Mijn Vader om je het Koninkrijk te geven.’ Zo wordt de gelovige gesterkt en getroost en is hij niet meer bang voor de dood; hij verlangt er zelfs naar om heen te gaan; want sinds hij Jezus als de Morgenster gezien heeft, is het zijn begeerte om Hem te mogen zien als de zon in haar volle kracht. De nabijheid van de Heere Jezus is de hemel waarnaar wij verlangen. Hij is de glorie van onze beste dagen, en onze troost in de nacht!

Dag gemist? Bekijk hier het hele Dagboek.

Welkom Terug!

Log hieronder in op uw account

Maak een nieuw account!

Vul de onderstaande formulieren in om te registreren op Het Spurgeon Archief

Haal uw wachtwoord op

Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.