Selecteer een zoekfilter
Zoek in titel
Zoek in inhoud

Voor iedere morgen

24 april | Bijbels Dagboek Voor Iedere Morgen

Bijbels Dagboek, C.H. Spurgeon

 “Voor Iedere Morgen”

Op grond van dit alles sluiten wij een vaste overeenkomst. Nehemia 9:38

Er zijn in ons leven veel momenten waarop wij ons verbond met God mogen vernieuwen. Nadat wij van een ziekte zijn genezen, is het helemaal op zijn plaats om dit te doen. Denk aan Hizkia. Er werd een aantal jaren aan zijn leven toegevoegd. Als wij in benauwdheid waren en redding ontvingen, is het ook gepast om de voet van het kruis op te zoeken en onze toewijding te vernieuwen. Maar laten we het in ieder geval doen na een zonde die de Heilige Geest heeft bedroefd, of de zaak van God schade heeft toegebracht. Laten we dan zien op het bloed, dat ons witter kan maken dan sneeuw. Laten we onszelf opnieuw aan de Heere overgeven.  Het is niet alleen de tegenspoed die onze toewijding aan God moet bevestigen, maar het is ook belangrijk dat de voorspoed die wij ontvangen, deze toewijding in ons leven uitwerkt. Als God ons kroont met zegeningen, moeten wij Hem ook kronen. Laten we de juwelen van de kroon van God tevoorschijn halen uit het juwelenkistje van ons hart. Laten we God op de troon van onze liefde zetten. Als we onze winst zouden doen met de voorspoed die we ontvangen, zouden we niet zoveel tegenspoed nodig hebben. Misschien heb je onlangs een onverwachte zegen ontvangen. Misschien heeft de Heere je in de ruimte gezet. Kun je zingen van veel goedertierenheden van de Heere ten opzichte van jou? Dan is het vandaag de dag om de hoornen van het altaar vast te pakken, en te zeggen: ‘Heere mijn God, bind mij hier voor eeuwig vast.’ Als we ervaren dat we nieuwe vervullingen van Gods beloften nodig hebben, laten we dan nieuwe gebeden van toewijding aan de Heere offeren. Laten we vanmorgen als antwoord op het lijden en sterven van de Heere Jezus (waar we de afgelopen tijd met elkaar bij stilgestaan hebben)  een vast verbond met Hem maken.

Dag gemist? Bekijk hier het hele Dagboek.

Welkom Terug!

Log hieronder in op uw account

Maak een nieuw account!

Vul de onderstaande formulieren in om te registreren op Het Spurgeon Archief

Haal uw wachtwoord op

Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.